Hoe bereik jij je marketingdoelstellingen?

Video biedt sfeerbeleving

619

Video

Marketeers van grote ondernemingen zijn er al achter. Video is niet alleen een leuke bijkomstigheid, het biedt dé kans om je marketing naar grotere hoogtes te brengen. Video zorgt dat je je marketingdoelstellingen sneller en makkelijker kunt halen.

Bereik je marketingdoelstellingen met video

Denk nu niet dat je er bent met het simpelweg plaatsen van een video op je website, want dan kom je bedrogen uit. Maar wanneer je video strategisch gebruikt om specifieke zakelijke doelstellingen te bereiken dan zie je serieus rendement.
Een paar voorbeelden:
•    Een video op de landingspagina van je website verhoogt de kans om op de eerste pagina van Google’s zoekresultaten te komen tot wel 53 keer.
•    Het gebruik van video’s in e-mailmarketing verdubbelt de doorklikratio.
•    71% van de marketeers zegt dat video consequent beter presteert dan alle andere marketing-content.
•    Video zorgt voor meer interactie met je doelgroep, je hebt 10 keer meer kans dat zij de video embedden, delen of commentaar geven dan wanneer je alleen tekst gebruikt.

Wanneer je een duidelijk beeld van je marketingdoelstellingen hebt, kan video je daar goed bij helpen. Een goed gemaakte video in combinatie met videomarketing zorgt voor de juiste focus om dat doel te bereiken.

Over het algemeen zie je vooral veel ‘uitleg’-video’s en er wordt vaak gedacht dat dat voldoende is. Dit is jammer, want video biedt juist de mogelijkheid om de kijker mee te nemen in een beleving waardoor het vertrouwen in u zal groeien en de aankoopbeslissing makkelijker gemaakt zal worden.

Geef je passie weer met video

Video is doorslaggevend wanneer je de kijker wilt verbinden met je bedrijf, het kan zorgen voor een herinnering waar men waarde aan hecht. Zo blijkt uit onderstaande cijfers.
•    Uit experimenten is gebleken dat bij gebruik van educatief multimedia materiaal video’s zorgen voor betere en positievere leerprestaties. (Chih-Ming Chen)
•    Video’s vertellen vaak een verhaal en verhalen zijn wel 22 keer makkelijker te onthouden dan feiten. (Jennifer Aaker, Stanford)
•    Positieve emoties versnellen de aankoopbeslissing van uw klanten. (Scheibehenne)
•    Het menselijk brein verwerkt beeldmateriaal 60.000 keer sneller dan tekst. (HubSpot)